Magic the Gathering
Magic the Gathering30442 MEDLEMMAR 1179 inloggade

Användare:

Lösenord:

Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
LINCON 2015 Lincon: PPTQ Milwaukee... Coverage: LinCon - Legacy...
Coverage: LinCon - Modern
Senast läst: 13:01:28, 26/9 -18. Läst 8517 gånger.
Sparkcaster

Izzet
FSVM - ORDFöRANDE
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
Västerås
@svm s. 16/11 -01

221 rubriker
3684 svar

101. Mattias tvingas till ytterliga... 15:16:13, 14/5 -15  
Mattias tvingas till ytterligare en mulligan, på 13 kort har nu Mattias enligt egen utsago haft 1 land - och det kan inte tappas för mana. Vilket land blir detta i en Tron-lek?

De 5 korten får han dock behålla, Grove och Chromatic Star inleder den avgörande duellen. Axel svarar med Wooded Foothills in i Stomping ground in i Kird Ape.

Errare humanum est, sed in errore perseverare diabolicum.

In curro meo ab Officina Baiuoaria Mechanica fabricato habeo machinam quae litteras per aethera transmittit! - Jag har en fax i min BMW!
Sparkcaster

Izzet
FSVM - ORDFöRANDE
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
Västerås
@svm s. 16/11 -01

221 rubriker
3684 svar

102. Mattias går vidare med Urza's ... 15:19:19, 14/5 -15  
Mattias går vidare med Urza's Power Plant, offrar sin Chromatic Star för grön mana och spelar sedan en Spellskite.

Axel kör Windswept Heath in i Temple Garden in i Destructive Revelry som pajar Spellskite. Axel står på 14 liv och Mattias på 18.

Mattias spelar Llanowar Wastes och en ny Spellskite.
Axel tar Heath in i upptappad smedja in i en Ancient Grudge och slår för 2 skada till. Turen avslutas med en ny Kird Ape.

In curro meo ab Officina Baiuoaria Mechanica fabricato habeo machinam quae litteras per aethera transmittit! - Jag har en fax i min BMW!
Sparkcaster

Izzet
FSVM - ORDFöRANDE
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
Västerås
@svm s. 16/11 -01

221 rubriker
3684 svar

103. Mattias har nu Urza's Tower oc... 15:20:51, 14/5 -15  
Mattias har nu Urza's Tower och spelar en Sylvan Scrying som blur till en Urza's Mine, sista Tron-delen, innan han passar turen med två kort på handen varav gruvan är en av dem.

Axel spelar Atarka's Command på samma sätt som tidigare och tar ned Mattias på 5 liv. En Loam Lion avslutar turen.

Sparkcaster

Izzet
FSVM - ORDFöRANDE
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
Västerås
@svm s. 16/11 -01

221 rubriker
3684 svar

104. Mattias spelar sin Urza's Mine... 15:23:20, 14/5 -15  
Mattias spelar sin Urza's Mine följt av en Ancient Stirrings som ger en Relic of Progenitus. Inte det han var ute efter.

En Karn kommer in i spel och tar hand om en gubbe. Tyvärr, för Mattias, har Axel en till Atarka's Command som ger honom tillgång till dödlig skada.

Axel Arkheden är LinCons Modern-mästare 2015!

jeppson93
MEDLEM
Malmö
@svm s. 16/6 -08

19 rubriker
85 svar

105. Snyggt kommenterat, riktigt sp... 16:32:15, 14/5 -15  
Snyggt kommenterat, riktigt spännande ju!
Sparkcaster

Izzet
FSVM - ORDFöRANDE
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
Västerås
@svm s. 16/11 -01

221 rubriker
3684 svar

106. Vi får se om det blir läge att... 16:47:40, 14/5 -15  
Vi får se om det blir läge att skriva något mer coverage - det är osäkert med tanke på vad mer som skall spelas idag.

Scouten89
MEDLEM
@svm s. 2/12 -10

10 rubriker
54 svar

107. Tack för bra coverage! :-) ... 17:04:54, 14/5 -15  
Tack för bra coverage!

Det jag förmanade mig själv om var att inte glömma att spela Raise the Alarm EOT i motståndarens runda. Det är onödigt att ligga två mana efter + ha 2 sjuka tokens istället för attackvilliga diton, bara för att man är lite glömsk.

Sedan vill jag påpeka att jag aldrig spelade några röda spells, bara svarta och vita.

Uppdaterad: 17:05:40, 14/5 -15
Crust
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 3/3 -04

73 rubriker
568 svar

108. Bra skrivet rolig läsning... 12:20:51, 16/5 -15  
Bra skrivet rolig läsning

BYT BORD TILL

Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!