Magic the Gathering
Magic the Gathering30442 MEDLEMMAR 1172 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Exploit och resolva rätt abili... Fusk eller misstag? ...
Sedris, the Traitor King + Nicol Bolas, the Ravager
Senast läst: 23:54:37, 25/9 -18. Läst 1648 gånger.
Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

12 rubriker
59 svar

Sedris, the Traitor King + Nicol Bolas, the Ravager 08:41:51, 18/6 -18  
Jag har Sedris, the Traitor King i spel och aktiverar hans Unearth-ability för att plocka upp Nicol Bolas, the Ravager från min grav in i spel. Sedan aktiverar jag Bolas ability för att exila honom. Vad händer? Blir han exilad direkt eller kommer han tillbaka som Nicol Bolas, the Arisen?

Länken till nya Bolas fungerar inte än, vill du läsa kortet så finns det på första sidan i bildspoilern.
 
Bara jag som önskar att namnbyte fanns?

elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
REDAX
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

895 rubriker
32767 svar

1. Du kan använda Jace, Vryn's Pr... 08:43:55, 18/6 -18  
Du kan använda Jace, Vryn's Prodigy som "Proxy" för Bolas.
Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

12 rubriker
59 svar

2. Ja, det stämmer. Nu ville jag ... 08:47:25, 18/6 -18  
Ja, det stämmer. Nu ville jag mysa ner mig helt i Grixis, så någon smutsig Jace-proxy dög inte.
 
Bara jag som önskar att namnbyte fanns?
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

83 rubriker
536 svar

3. 10/1/2008 If a creature retur... 08:52:00, 18/6 -18  
10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it's exiled instead -- unless the spell or ability that's causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!