Magic the Gathering
Magic the Gathering30776 MEDLEMMAR 1001 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Gitrog discard?... Rohlin chainwhirler med följes...
Underrealm Lich
Senast läst: 08:26:56, 13/12 -18. Läst 544 gånger.
Skrymmer89

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 17/6 -17

4 rubriker
10 svar

Underrealm Lich 21:02:49, 23/9 -18  
Om jag har en Underrealm Lich och inga kort i library, förlorar jag då spelet på min draw step?
Tänker då jag tekniskt sett inte drar ett kort.

Skrymmer89

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 17/6 -17

4 rubriker
10 svar

1. Har jag förstått det rätt är d... 21:07:20, 23/9 -18  
Har jag förstått det rätt är det denna regeln som är aktuell när det gäller att förlora på mill.

"104.3c If a player is required to draw more cards than are left in their library, they draw the remaining cards and then lose the game the next time a player would receive priority. (This is a state-based action. See rule 704.)"
steffe

Azorius
MEDLEM
Gråbo
@svm s. 14/12 -11

1 rubriker
19 svar

2. Detta kom upp under pre-pre-re... 21:20:54, 23/9 -18  
Detta kom upp under pre-pre-releasstreamen och domarna där kom fram till att eftersom du inte drar ett kort så innebär det att du inte kan förlora matchen genom att dra från ett tomt bibliotek.

Länk till det aktuella tillfället: https://youtu.be/AfDjrsMVAPg?t=8525

Uppdaterad: 21:26:21, 23/9 -18
Blastoderm

Golgari
HEDERSMEDLEM
Östersund
@svm s. 6/12 -01

14 rubriker
1164 svar

3. Du förlorar inte då du inte dr... 21:27:27, 23/9 -18  
Du förlorar inte då du inte drar ett kort.

120.5. If an effect moves cards from a player’s library to that player’s hand without using the word “draw,” the player has not drawn those cards. This makes a difference for abilities that trigger on drawing cards and effects that replace card draws, as well as if the player’s library is empty.
 
"War is God's way of teaching Americans geography."
-- Ambrose Bierce
Skrymmer89

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 17/6 -17

4 rubriker
10 svar

4. Kanon! Tack så mycket!... 21:42:00, 23/9 -18  
Kanon! Tack så mycket!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

180 rubriker
1738 svar

5. Regelfrågor är alltid välkomna... 21:43:32, 23/9 -18  
Regelfrågor är alltid välkomna, men det kan bli snepigt med kort som inte släppts än. Då finns http://chat.magicjudges.org/mtgrules/ där du kan ställa frågor till domare dygnet runt.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
BYT BORD TILL


 
  Guilds of Ravnica! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!