Magic the Gathering
Magic the Gathering30789 MEDLEMMAR 1043 inloggade

Användare:

Lösenord:

Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
ALLMäNT Letar svar som också är hot ti... Deathtouch...
Morsan vill börja med Magic igen.
Senast läst: 08:45:18, 16/12 -18. Läst 1083 gånger.
Dunderlunke

Dimir
MEDLEM
Älvsbyn
@svm s. 24/10 -18

4 rubriker
8 svar

Morsan vill börja med Magic igen. 21:40:57, 9/11 -18  
Precis, hon har spelat när hon var yngre ca 2-300 år sen, vi lyckades datera det någorlunda med att hon specifikt kom ihåg första artwork av juggernaut.

Skulle behöva tips på kort som specifikt beskriver "mechanics"

Och hon är ute efter grön/vit.

Tanken är 60korts lek legalitet är inte det viktigaste då det är tänkt för slutet sällskap, och undvik helst att skriva upp kort som ger min plånbok dödsångest, haha.

Men alla tips uppskattas.

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

181 rubriker
1743 svar

1. Menar du kort där mekaniken fö... 21:58:10, 9/11 -18  
Dunderlunke skrev 21:40, 9/11 -18 Precis, hon har spelat när hon var yngre ca 2-300 år sen, vi lyckades datera det någorlunda med att hon specifikt kom ihåg första artwork av juggernaut.

Skulle behöva tips på kort som specifikt beskriver "mechanics"

Och hon är ute efter grön/vit.

Tanken är 60korts lek legalitet är inte det viktigaste då det är tänkt för slutet sällskap, och undvik helst att skriva upp kort som ger min plånbok dödsångest, haha.

Men alla tips uppskattas.

Menar du kort där mekaniken förklaras på kortet, typ Acidic Slime ?

Jag saccar LED för tre blå.....
Dunderlunke

Dimir
MEDLEM
Älvsbyn
@svm s. 24/10 -18

4 rubriker
8 svar

2. Just det jag syftar på skitbra... 22:16:32, 9/11 -18  
Just det jag syftar på skitbra exempel, fan många nya mechanics var ett helvete att lära sig för mig och jag starta runt 1999-2000 tog en paus efter ravnica kom tillbaka för zendikar och sluta typ en månad in i worldwake.

Har börjat om nu började jävligt smidigt köpte en unstable commander sålde länderna för 2 edh lekar, haha.

Dumpade förövrigt alla unstable korten på en vän utmanade han att göra en edh lek, vi kör commander (×)antal dar i veckan och han ska köra den bland våra legit lekar, haha.

Ol' Buzzbark ska han köra med så det kommer flyga tärningar jävlat överallt.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 28/3 -02

382 rubriker
3238 svar

3. Haha, hade jag spelat med Ol' ... 22:29:26, 9/11 -18  
Haha, hade jag spelat med Ol' Buzzbark som commander hade jag varit riktigt frestad att ta ett pringlesrör utan botten eller något och gå loss med tärningarna, åtminstone en gång

EDIT: För övrigt så kan jag rekommendera kort från alla basutgåvor som 8th edition eller M14 osv, korten brukar ofta beskriva i detalj precis vad de gör, och är ofta inte särskilt komplexa.
Dessutom har de mycket fokus på flavor och har ofta riktigt sweet art.

"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 22:33:42, 9/11 -18
Dunderlunke

Dimir
MEDLEM
Älvsbyn
@svm s. 24/10 -18

4 rubriker
8 svar

4. Smart ska kolla med min moster... 22:53:54, 9/11 -18  
Smart ska kolla med min moster gav henne mina gamla kort och det var massor från 7th-8th moster låter gammalt men hon är bara 6 år äldre än mig typ en nördig syster som är mycket större än mig och som fortfarande nu när jag är 25, nypa ihop, fan enda jag har är att hitta nått hål att krypa in i!

Skämt åsido hon genomsnäll, kanske inte när hon var yngre men iofs jag var hemsk på den tiden så.

Men på tal om Ol' Buzzbark har påmint min vän om att ja med måttband för jag kommer vara stenhård om det, men jag gillar pringles metoden stenhårt.

Däremot dem verkar använda "un"-seten till att prova nya mechanics, tror absolut tärningar kommer komma, och hoppas verkligen dem lyckas göra något med crossbreed, hade varit så jävulskt perfekt för simic.
dumdidum

Golgari
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/9 -12

0 rubriker
9 svar

5. Lektion 1. Skada läggs inte på... 11:49:08, 11/11 -18  
Lektion 1. Skada läggs inte på stacken längre.
BYT BORD TILL

Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!