Magic the Gathering
Magic the Gathering30789 MEDLEMMAR 1045 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Expansion + Chart a course... Discard...
Mox opal
Senast läst: 10:38:31, 17/12 -18. Läst 997 gånger.
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

59 rubriker
117 svar

Mox opal 15:21:27, 13/11 -18  
Tja!

I spel har jag en Mox Opal och en Ornithopter. Metalcraft är alltså inte online. Jag spelar ytterligare en Mox Opal. Kan jag tappa den första för en mana i respons till att jag saccar den till legendaryregeln efter att den andra har resolvat?

Tacksam för svar.
Jim
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!

Belatan
MEDLEM
Gävle
@svm s. 30/4 -04

128 rubriker
887 svar

1. Tyvärr inte. State-Based Actio... 15:26:36, 13/11 -18  
Tyvärr inte. State-Based Actions kontrolleras innan du får prioritet och du får bara aktivera manaförmågor när du har prioritet.

Så opal två resolvar, SBAs kollas, en opal måste offras p g a regel 704.5j. Sedan får du prioritet igen och har tyvärr bara två artefakter i spel.
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

59 rubriker
117 svar

2. Bra svar, tack!... 16:27:47, 13/11 -18  
Bra svar, tack!
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!